Na czym polegają badania rynku farmaceutycznego?

badania rynku

Na czym polegają badania rynku farmaceutycznego?

 

Zanim producent wprowadzi do obiegu nowy lek, to najpierw musi rzetelnie zbadać, czy na pewno spotka się on z dobrym przyjęciem przez pacjentów, jak również media i opinię publiczną. Zlecane są w takiej sytuacji badania rynku farmaceutycznego, które mogą dać odpowiedzi na wiele pytań, które z pewnością pojawiają się przed wprowadzeniem leku.

 

Kto przeprowadza badania rynku dla farmacji?

 

Obecnie na rynku działa kilka instytutów, które przeprowadzają bardzo konkretne analizy i przekazują producentowi wyczerpująca raporty ze wszystkimi ustaleniami. Warto wspomnieć, iż mamy tutaj do czynienia z prawdziwymi specjalistami w tej dziedzinie, którzy skupiają się na różnych segmentach rynku, aby badanie rynku medycznego dawało konkretne odpowiedzi. Nie można pomijać faktu, iż w grę wchodzą bardzo szczegółowe badania, które prowadzone są zazwyczaj pod sporą presją czasową. Z tego powodu istotne jest szybkie gromadzenie danych z różnych ośrodków, jak również przejrzyste przedstawienie wszystkich danych po zakończeniu analiz.

 

Jakie obszary są badane?

 

Przede wszystkim bada się zwyczaje zakupowe klientów, jak również preferencje lekarzy i farmaceutów. Nie pomija się również analizy postrzegania ogólnego wizerunku marki, jak również skojarzeń, które się nasuwają w jej kontekście. Pod uwagę brane są również opakowania produktów oraz ich oddziaływanie na klientów. Po przeprowadzeniu wszystkich testów i badań rynkowych do producenta wędruje szczegółowy raport, w którym wykazano wszelkie wątpliwości oraz zagadnienia poruszone podczas analizy. Należy podkreślić, iż pojęcie statystyki medycznej jest bardzo elastyczne i nie zawsze producent zleci pełne analizy rynkowe. Wszystko zależy od bieżących potrzeb i preferencji w konkretnym przypadku.

 

Czy badania rynków medycznych mają sens?

 

Zdecydowanie tak, bowiem bez nich producent po wprowadzeniu nowego produktu mógłby ponieść duże straty, jeśli nie spodobałby się on klientom. Statystyka medyczna służy temu, żeby dokładnie przeanalizować poszczególne nisze i segmenty rynku, aby przekonać się, czy faktycznie dana strategia rynkowa, którą przygotowuje firma, ma szansę zadziałać. Na podstawie raportów z badań rynku medycznego można również zaplanować pełny marketing produktu i jego dystrybucję. W innym wypadku możemy mówić o działaniach, które będą odbywały się niejako "po omacku". Bez przeprowadzenia odpowiednich analiz nie ma mowy o tym, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście opłaca się wchodzić na dany rynek. Badania rynku medycznego badania rynku medycznego, badania rynku farmaceutycznego, badania obserwacyjne, badania marketingowe, statystyka medyczna Badania rynku farmaceutycznego przynoszą wymierne korzyści, pozwalając zoptymalizować wydatki budżetowe.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego producenci leków przeprowadzają badania rynku farmaceutycznego przed wprowadzeniem nowego leku na rynek?

Producentom leków zależy na tym, aby poznać reakcję pacjentów, mediów i opinii publicznej na nowy lek oraz dostosować swoją strategię rynkową i marketingową.

Kto przeprowadza badania rynku farmaceutycznego?

Badania rynku farmaceutycznego przeprowadzane są przez specjalistyczne instytuty i agencje, takie jak BioStat®, które skupiają się na analizach i raportach w obszarze farmacji.

Jakie obszary są badane w badaniach rynku farmaceutycznego?

W badaniach rynku farmaceutycznego bada się zwyczaje zakupowe pacjentów, preferencje lekarzy i farmaceutów, wizerunek marki, skojarzenia z nią oraz opakowania produktów.