Wybierać mądrze

badania rynku

Wybierać mądrze

 

Znaczenie Działu Analiz w Nowoczesnym Przedsiębiorstwie

Biorąc pod uwagę potrzeby nowoczesnego przedsiębiorstwa należy rozważyć możliwość utworzenia w strukturach firmy działu odpowiadającego za analizy rynkowe, badanie potrzeb i oczekiwań zarówno konsumentów jaki i pracowników, oraz wspierającego decydentów cennymi informacjami.

 

Rola Badań w Rozwoju i Utrzymaniu Pozycji Rynkowej

Podobnie jak zdrowy człowiek potrzebuje profilaktyki w celu zachowania i ulepszenia swego zdrowia, firma potrzebuje pomiarów i sondaży, żeby umocnić swoją pozycję rynkową i rozwijać się w zrównoważony sposób.

 

Dostępność Nowoczesnych Metod Badawczych dla Przedsiębiorstw

Prowadzenie badań do niedawna było drogim luksusem, na który pozwolić sobie mogły tylko wielkie przedsiębiorstwa, zajmujące topowe pozycje w rankingach. Odkąd pojawiły się jednak szybkie metody badawcze, a ich użycie stało się możliwe dla każdego sytuacja zaczyna się zmieniać. Technika wspieranego komputerowo wywiadu telefonicznego wypiera powoli kosztowniejszą i długotrwałą metodę badań z wykorzystaniem ankiet papierowych.

 

 

CATI - Rewolucja w Badaniach Telefonicznych

Prowadzenie badań telefonicznych jest możliwe dla każdego posiadacza komputera z Internetem oraz zestawem słuchawkowym. Potrzebne jest jeszcze tylko oprogramowanie do CATI, dostępne w internetowej ofercie niektórych firm badawczych. Wykorzystanie tej metody znacznie ograniczy wydatki związane z posiadaniem działu badawczego w firmie, dodatkowo przyspieszając dostęp do uzyskiwanych danych. Zlecanie badań zewnętrznym firmom jak wiadomo wiąże się z długim czasem oczekiwania na wyniki sondażu – samodzielne wykonanie badania metodą CATI pozwoli na szybki dostęp do wyników po jego zakończeniu, a wcześniej umożliwi śledzenie bieżących zmian w statystykach.

 

Przewagi Systemów do Badań Telefonicznych

Dobry system do badań telefonicznych pozwoli na utworzenie ankiet o różnym stopniu skomplikowania, oraz automatycznie zarejestruje kopię zapasową wszelkiej dokumentacji związanej z badaniem na zewnętrznym serwerze. Dzięki temu dane nie zostaną utracone nawet w przypadku awarii sprzętu, na którym prowadzono badanie. Dostęp administratorski do oprogramowania dla CATI zyskuje się po zakupie licencji. Warto sprawdzić wersje demo dostępnego oprogramowania do badań telefonicznych w celu oceny jego przydatności do określonych celów.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego badania klienta są ważne dla firm?

Badania klienta są istotne, ponieważ pozwalają firmom lepiej zrozumieć swoich klientów, ich potrzeby i preferencje, co umożliwia dostosowanie oferty i zwiększenie zadowolenia klientów.

W jaki sposób badania klienta pomagają firmom trafniej sformułować ofertę?

Badania klienta pozwalają firmom poznać preferencje, zwyczaje zakupowe i oczekiwania swoich klientów, co umożliwia dostosowanie produktów i usług do rzeczywistych potrzeb rynku.

W jaki sposób badania rynku pomagają firmom w procesie komunikacji z klientem?

Badania rynku dostarczają informacje na temat oczekiwań i opinii klientów, co umożliwia firmom lepszą komunikację z klientami, dostosowanie przekazu i budowanie relacji.