Wybierać mądrze

Biorąc pod uwagę potrzeby nowoczesnego przedsiębiorstwa należy rozważyć możliwość utworzenia w strukturach firmy działu odpowiadającego za analizy rynkowe, badanie potrzeb i oczekiwań zarówno konsumentów jaki i pracowników, oraz wspierającego decydentów cennymi informacjami. Podobnie jak zdrowy człowiek potrzebuje profilaktyki w celu zachowania i ulepszenia swego zdrowia, firma potrzebuje pomiarów i sondaży, żeby umocnić swoją pozycję rynkową i rozwijać się w zrównoważony sposób.
Prowadzenie badań do niedawna było drogim luksusem, na który pozwolić sobie mogły tylko wielkie przedsiębiorstwa, zajmujące topowe pozycje w rankingach. Odkąd pojawiły się jednak szybkie metody badawcze, a ich użycie stało się możliwe dla każdego sytuacja zaczyna się zmieniać. Technika wspieranego komputerowo wywiadu telefonicznego wypiera powoli kosztowniejszą i długotrwałą metodę badań z wykorzystaniem ankiet papierowych.
Tabelka

CATI-rewolucja!

Prowadzenie badań telefonicznych jest możliwe dla każdego posiadacza komputera z Internetem oraz zestawem słuchawkowym. Potrzebne jest jeszcze tylko oprogramowanie do CATI, dostępne w internetowej ofercie niektórych firm badawczych. Wykorzystanie tej metody znacznie ograniczy wydatki związane z posiadaniem działu badawczego w firmie, dodatkowo przyspieszając dostęp do uzyskiwanych danych. Zlecanie badań zewnętrznym firmom jak wiadomo wiąże się z długim czasem oczekiwania na wyniki sondażu – samodzielne wykonanie badania metodą CATI pozwoli na szybki dostęp do wyników po jego zakończeniu, a wcześniej umożliwi śledzenie bieżących zmian w statystykach.
Dobry system do badań telefonicznych pozwoli na utworzenie ankiet o różnym stopniu skomplikowania, oraz automatycznie zarejestruje kopię zapasową wszelkiej dokumentacji związanej z badaniem na zewnętrznym serwerze. Dzięki temu dane nie zostaną utracone nawet w przypadku awarii sprzętu, na którym prowadzono badanie.
Dostęp administratorski do oprogramowania dla CATI zyskuje się po zakupie licencji. Warto sprawdzić wersje demo dostępnego oprogramowania do badań telefonicznych w celu oceny jego przydatności do określonych celów.