Badania rynku - narzędzia marketingowe

badania rynku

Badania rynku - narzędzia marketingowe

 

Wśród wielu różnych, nowoczesnych narzędzi marketingowych, z których możemy korzystać w kwestii promocji nowych produktów na rynku farmaceutycznym, bez wątpienia na naszą uwagę zasługuje możliwość wykorzystania Internetu w celach czysto promocyjnych. Chodzi tutaj przede wszystkim o możliwość gromadzenia danych teleadresowych poszczególnych grup odbiorców oraz o systematyczne rozsyłanie do nich mailingu, dotyczącego nowej oferty.
 

Dobre rozwiązania

 

Odpowiednie wykorzystanie zgromadzonych danych w celach marketingowych jest bardzo dobrym rozwiązaniem, nie mniej jednak, koniecznie należy zapewnić przedsiębiorstwu badania rynku, dzięki którym odpowiednie informacje zostaną zebrane w sposób profesjonalny i za pomocą sprawdzonych metod naukowych.

Ostateczny wybór metod należy pozostawić przedsiębiorcom, jednak ważne jest przedstawienie wszystkich dostępnych narzędzi i technik badawczych przez badacza właścicielom firm i osobom odpowiedzialnym za wdrażanie nowych strategii w przedsiębiorstwie.

Centrum Badawczo-Rozwojowe proponuje innowacyjne rozwiązania w zakresie badania rynku:  

- dwustopniową analizę danych według metody autorskiej,

  • przeprowadzenie na pierwszym etapie – pozyskanie danych w trakcie wywiadów IDI, od przedsiębiorców, ekspertów, specjalistów, konsumentów;
  • przeprowadzenie badań na drugim etapie – weryfikacja informacji pozyskanych w trakcie wywiadów IDI, służąca uzupełnieniu o nowe dane.
     

W przypadku, zebrania odpowiednich danych teleadresowych, możliwe będzie zapewnienie sobie, że rozsyłany mailing, będzie trafiony w odpowiednią grupę odbiorców naszych usług, a to przecież kwestia zdecydowanie najważniejsza. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż poprzez skuteczne i systematyczne badanie rynku, będzie można pozyskać niezbędne informacje, dzięki którym, wszystkie wdrażane na rynek nowości farmaceutyczne, będą zawsze dopasowane do aktualnego zapotrzebowania.
 

Weryfikacja w badaniach jakościowych

Pozyskanie wyników, które można uogólnić na ogół populacji jest trudne w przypadku badań jakościowych, dlatego też można wesprzeć ten proces dobierając odpowiednich respondentów pod kątem zmiennych:

  • cech psychograficznych,
  • aktualnego stanu zdrowia,
  • doświadczeń konsumenckich oraz preferencji w kwestii zakupów,
  • społecznych i demograficznych.

Bardzo ważnym elementem jest tutaj jednak to, aby badania rynku były przeprowadzone starannie i rzetelnie. Istotny zatem jest wybór agencji, która wesprze prowadzenie badań na rzecz przedsiębiorstwa. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® posiada ponad 16-letnie doświadczenie w prowadzeniu badań rynku. Efekty tego doświadczenia, mogą się okazać bardzo przydatne jeśli chodzi o prowadzenie działań marketingowych.
 

Analizy danych

Istotne są wszelkiego rodzaju analizy danych, bez których niestety niemożliwe będzie poprawne wyciąganie wniosków z wszystkich przeprowadzanych badań rynku, wobec czego, koniecznie trzeba także dysponować nowoczesnymi narzędziami analitycznymi, bez czego niestety nie będzie możliwe poprawne analizowanie danych zebranych w wyniku badania rynku.

Z dostępnych narzędzi badawczych, jakimi dysponuje Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® w badaniach ilościowych, można korzystać z:

  • autorskiej aplikacji SurvGo™,
  • ogólnopolskiego panelu konsumenckiego badanie-opinii.pl,
  • metody PAPI – ilościowej metody wykorzystującej papierowe kwestionariusze,
  • badań telefonicznych CATI – prowadzonych ze wsparciem innowacyjnego oprogramowania CATI-System,
  • CAWI – pomiarów ankietowych przeprowadzanych metodą online,
  • badań ankietowych SMS.
     

Dobre rozwiązania w zakresie badań rynku

Wykorzystując wspomniane metody i techniki Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® proponuje dla dużych i małych firm :

  • badania klientów (ich preferencji zakupowych, wskazywanie grup docelowych),
  • badania rozpoznawalności marki (przekazów reklamowych, uplasowania marki),
  • badania produktów (testów konsumenckich, elastyczności cenowej, wyboru opakowań),
  • badania segmentacyjne (identyfikowanie grupy docelowej, analizowanie profili konsumentów),
  • badania konkurencji (analizowanie ofert, szacunki udziału w rynku).
Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego badania rynku są ważne w procesie promocji produktów farmaceutycznych?

Badania rynku dostarczają informacje o potrzebach klientów, konkurencji i aktualnym zapotrzebowaniu, co ułatwia dostosowanie strategii promocji.

Jakie zmienne można uwzględnić przy doborze odpowiednich respondentów w badaniach jakościowych?

Przy doborze respondentów warto uwzględnić zmienne takie jak cechy psychograficzne, stan zdrowia, doświadczenia konsumenckie oraz preferencje zakupowe.

Dlaczego wybór odpowiedniej agencji badawczej jest istotny?

Wybór odpowiedniej agencji zapewnia profesjonalne i rzetelne przeprowadzenie badań rynku, co jest kluczowe dla sukcesu w promocji produktów farmaceutycznych.